Isnin, Mac 25, 2013

Adam Adli Tidak Mendapat Sambutan Di USM...KENAPA??

Kehadiran Adam Adli dan beberapa rakan lain seperti Karthic, Haris Zuan dan Ong Jing Cheng di USM tidak mendapat sambutan yang menggalakkan dari mahasiswa USM.
Sebelum itu elok MW perkenalkan siapa mereka.

1. ADAM ADLI
-Pengerusi Legasi Mahasiswa Progresif
-Belajar dan digantung pelajaran di UPSI
-sebab-sebabnya,MW kira semua orang dah kenal siapa budak ni.Serta isunya tak perlu di ulang lagi

2. KARTHIC
-wakil Gerakan Menuntut Pendidikan Percuma
-tak famous dan cuba menjadi famous

3. HARIS ZUAN
-Bekas pelajar UKM dan sambung Master Politik di USM
-Aktivis tegar SUARAM
-Bekerja dengan Penang Institute
-merupakan orang kuat Lim Guan Eng
-pencetus dan penggerak Mahasiswa Bertindak USM ( badan alternatif kepada Pro-M yang kalah PRK USM lepas)

4. ONG JING CHENG
-bekas pelajar USM
-pernah kalah bertanding PRK MPP USM pada tahun 2006/2007
-sambung Master di USM sekarang
-Aktivis SUARAM Penang
-Penasihat Student Proggressive Front (SPF) yang membayangi Persatuan Bahasa Tiongua USM

Inilah keempat-empat mereka yang mengadakan forum pendidikan percuma di USM Penang malam ini.Tapi kenapa tidak mendapat sambutan??
Kehadiran yang dimaklumkan pada MW hanya seramai 80 orang daripada 14 ribu mahasiswa USM Penang dan Adam Adli siap membawa bodyguardnya macam biasa.takut kah?perh.mana mahasiswa yang lain?mereka dah muak dengan Adam tiang ni.....
Isu yang mereka mainkan seperti biasa,pendidikan bukan perniagaan.Perlu diberikan percuma kepada semua kanak-kanak bermula sekolah rendah sehingga peringkat tertinggi.Nak tergelak kejap.
MW difahamkan ada program Karnival Mahabbah anjuran PMI USM yang diadakan di perkarangan Pusat Islam ( masjid) USM pada saat ini yang dengar ceritanya akan dirasmikan oleh Dato VC USM dan antara speakernya ialah Saudara Ammar, YDP MPP USM.kehadiran dianggarkan hampir mencecah 200 orang.Tak ramai dibandingkan dengan jumlah mahasiswa USM,tetapi lebih ramai dari forum Adam tiang.
Kenapa PMI mengadakan program pada tarikh sama Adam Adli Ke USM??Ini persoalan.adakah PMI USM tidak sehaluan dan tidak suka dengan Adam Adli.YA,mereka memang tidak suka.Adam dengan pembawakan ke arah pemikiran kebebasan yang melampau,pemikiran yang langsung tidak sama dengan apa yang PMI bawa selama ini.Itulah Adam,lain kali semayang jangan tak semayang....
Apapun,forum yang berlangsung setakat ini kosong...kosong..... cuba lagi Adam.

#PMI walaupun berkiblatkan PAS pun tidak suka pembangkang jalanan seperti Adam dan rakan-rakannya.



KLIK SINI UNTUK TENGOK DOSA LAMPAU ADAM

5 ulasan:

  1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  2. tak payah fitnah sangatlah... ni gambar time majlis belum nak start.. nak gambar semasa diskusi ke?? lagipun time ni PMI ada program kat masjid (imam muda azhar datang) audience terbahagi kepada 2.... lagi satu, jangan nak buat student benci kepada PMI kata PMI ni berkiblatkan PAS apa semua.. PMI is a non-political organization! PMI dah setup masa dah lama, sedangkan program adam adli baru nak setup.. so takda kena mengena persoalan, PMI tak sehaluan dengan adam adli semua tu.. lagipun PMI takda kena mengena dengan adam adli.. semua ni hanya kebetulan a.k.a. jadual CLASH...

    BalasPadam
  3. haihh... fakta pun salah, yg rasmikan karnival mahabbah tadi Pengarah pusat islam. Dato O.O. tak dapat dtg sebab ada urusaN... mesti yg buat fitnah ni dalam kalangan MPP jugak kan??? ambik gambar pun depan belakang MPP.. padam je lah blog nih..

    BalasPadam
  4. kesian..tak tengok sampai habis kot perbincangan ni sebab tu kata tak ramai orang yang datang..adoii..lagi satu, jangan kaitkan PMIUSM dengan mana2 parti politik..sejak bila pulak PMI berkiblatkan PAS? siasat betul2..jangan terus nak update blog je..tak ke malu kalau fakta salah?

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...