Selasa, Mac 26, 2013

REPOST : ADAM ADLI ANTARA ANAK JAMBU ANWAR IBRAHIM



Anwar Ibrahim mempunyai satu kelemahan yang amat ketara. Ketua Pembangkang ini terlalu percaya kepada orang-orang kanannya serta terlalu mengejar kuantiti berbanding kualiti. Tapi itu belum cukup barangkali untuk mendorong Anwar lebih berhati-hati. Buktinya, baru-baru ini Anwar mengarahkan penubuhan Kelab Mahasiswa Keadilan (KIMAK) dengan mengumpul mahasiswa-mahasiswi yang memujanya sebagai bakal Perdana Menteri.

Apa masalahnya dengan KIMAK ini? Masalahnya ialah Anwar sedang mengumpul sejumlah besar pelajar yang bermasalah baik dari segi akademik mahupun sahsiah diri. Ada yang terkandas dalam pelajaran kerana terlalu sibuk ke jalanan berdemonstrasi. Ada yang dilabel anak derhaka kerana membelakangkan ayah sendiri. Ada yang digantung pelajaran kerana menentang universiti tempat mereka menuntut ilmu.

Adakah pelajar begini yang diharapkan oleh Anwar untuk memimpin masyarakat di masa hadapan? Atau Anwar sekadar membonekakan golongan cetek akal sebegini untuk kepentingan politik sempitnya semata-mata? Siapa pelajar-pelajar ini? Ayuh kenali sebahagian ahli KIMAK Anwar ini!

LAYARI DETAIL DI SINI

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...